Våra erbjudanden

Engagemang, människan och långsiktig konkurrenskraft 

Du är expert på din verksamhet. Vår uppgift är att lyssna, förstå och att sätta oss in i din verksamhet samt att bidra med kunskap, resurser och beprövade metoder för att utveckla din affärsverksamhet och för att nå de resultat som du vill nå.

Vi tror på att människan är utgångspunkten i en lönsam, sund och attraktiv organisation som lever med sin tid. Just därför utgår vi alltid ifrån människan och skräddarsyr därefter.

Vi omvandlar din vision till verkliga resultat genom att:

Utforma tydliga strategier som ger hela organisationen en gemensam riktning och ökar medarbetarnas engagemanget

Implementera långsiktigt hållbara arbetssätt som stärker din organisation inifrån och utåt

Utveckla interna processer med fokus på gemensamma mål

Skapa affärslösningar och koncept som motsvarar kundernas förväntningar

Bygga en organisation som proaktivt fortsätter att anpassa sig till marknadens förändrade krav

Mitt sätt att jobba på

Så här jobbar jag:

1

Affärs- och behovsanalys. Varje samarbete börjar med att tillsammans identifiera behovet. För ett lyckat slutresultat krävs en analys av nuläget samt visualisering av slutresultatet. Även eventuella hinder och utmaningar är viktiga att identifiera i början av processen. När vi tillsammans har skapat en helhetsbild av situationen går det att bedöma hur jag bäst kan hjälpa dig.

Spin Arrow L

2

En plan framåt. Baserat på helhetsbilden kan vi skapa en skräddarsydd plan för att nå önskat slutresultat. I planen beaktas alltid din organisations strategi, målsättningar och tillgängliga resurser. Under samarbetet håller vi tajt och kontinuerlig kontakt och jag finns tillgänglig som stöd för dig under hela processen.

Spin Arrow R

3

Jobb med en lösning. Till nästa är det dags att kavla upp ärmarna och tillsammans jobba mot det önskade slutresultatet, oftast innebär det både förberedande arbete och gemensamma workshops. Jag använder metoder och verktyg från affärsdesign i mitt arbete för att säkra så att processen är människlig, innovativ och interaktiv. Jag inkluderar och motiverar hela ditt team och andra nyckelpersoner och kunder, vilket innebär att hela organisationen och intressentnätverket deltar i utvecklingsprocessen till den grad det är ändamålsenligt (Läs blogginlägget om vad affärsdesign är och varför det är ett bra verktyg för verksamhetsutveckling).

Spin Arrow L

4

Aktivering av slutresultatet. Lika viktigt som att identifiera och ta fram den optimala lösningen är också att aktivera den nya lösningen i bruk. Enbart en lösning som tagits i bruk kan ge önskat resultat på affärsverksamheten. Under vårt samarbete hjälper jag dig med implementeringens olika faser.

Spin Arrow R

5

Uppföljning. Uppnåddes de utsatta affärsmålen? Innan samarbetet avslutas är det viktigt att stanna upp och säkerställa så att de uppsatta målen nåddes samt reflektera över vad ni lärt er som organisation med tanke på framtida projekt.

Kund- och marknadscentrerade affärslösningar

Behöver du hjälp med att utveckla affärslöningar och servicekoncept som motsvara marknadens och kundernas behov?

Konkurrensen sker främst genom att satsa på kundupplevelsen! Produkter och tjänster kan lätt kopieras men genom att satsa på en god kundupplevelse har du möjlighet att urskilja dig från konkurrenterna och stärka din konkurrenskraft nu och i framtiden.

Jag hjälper dig under hela processen från att identifiera affärsutmaningen till att praktiskt genomföra förändringen. Jag använder affärsdesign metoder i mitt arbete för att säkra så att processen är människliga, innovativ och interaktiv. (Läs blogginlägget om vad affärsdesign är och varför det är ett bra verktyg för verksamhetsutveckling)

Efter avslutat samarbete har du en ny eller uppdaterad affärslöning eller koncept som motsvarar marknadens och kundernas behov samt er organisations strategi.

Kontakta mig

Under samarbetet:

1

Förbereder och leder jag utvecklingsprocessen

2

Inkluderar och motiverar jag ditt team och andra nyckelpersoner

3

Gör förändringen transparent och hanterbar

4

Jag stöder dig och fungerar som ditt bollplank under hela samarbetet

5

Jag stöder dig vid implementeringen av den nya affärslösningen eller konceptet

Interna processer och arbetsmetoder

Behöver du hjälp med att utveckla interna processer för en smidig och fungerade affärsverksamhet och vardag?

Konkurrensen idag sker främst genom att satsa på en god kundupplevelse. Genom att satsa på en god kundupplevelse har du möjlighet att urskilja dig från konkurrenterna och stärka din konkurrenskraft nu och i framtiden. Som en väsentlig del av ett människocentrerat förhållningssätt ingår också utveckling av interna processer och arbetsmetoder. Välfungerande processer stärker förutom kundupplevelsen också arbetstagarupplevelsen och arbetstagarnas välbefinnande. Både bra kundupplevelse och arbetstagarupplevelse är möjligt att vända till en konkurrensfördel som förbättra din organisations välmående och långsiktig lönsamhet.

Jag har kunskap och verktyg för att utveckla interna processer och arbetsmetoder. Jag använder affärsdesign metoder i mitt arbete för att säkra så att processen är människlig, innovativ och interaktiv (Läs blogginlägget om vad affärsdesign är och varför det är ett bra verktyg för verksamhetsutveckling). Efter avslutat samarbete har du en plan för att implementera den nya processen.

Kontakta mig

Under samarbetet:

1

Förbereder och leder jag utvecklingsprocessen

2

Inkluderar och motiverar jag ditt team och andra nyckelpersoner

3

Gör förändringen transparent och hanterbar

4

Jag stöder dig och fungerar som ditt bollplank under hela samarbetet

5

Jag stöder dig vid implementeringen av den nya processen

Leda förändring och förbättra samarbetet

Konstant förändring är ett faktum i dagens arbetsliv. Behöver du hjälp med att leda, planera och implementera förändring?

Minst lika viktigt som att hitta den optimala lösningen med tilläggsvärde för både kund och marknaden är att ta i bruk den nya lösningen. Enbart en lösning eller förändring som är implementerad i vardagen kan ge eftersträvad affärsnytta.

En lyckad förändring kräver aktivt och långsiktigt planerat ledarskap, där deltagarna inkluderas aktivt genom olika aktiviteter och metoder.

Under samarbetet stöder jag förändringsprocessen med expertis, verktyg och metoder. Det är möjligt att använda designmetoder för att hantera förändring och samarbete, detta för att säkerställa att processen är människlig, inkluderande och interaktiv. (Läs blogginlägget om vad affärsdesign är och varför det är ett bra verktyg för verksamhetsutveckling). När samarbete avslutas är den önskade förändringen implementerad i er verksamhet och du har verktyg för att fortsätta utveckla samarbetet. Under förändringsprocessen används olika (digital)verktyg för att säkerställa kommunikation genom olika kanaler och på olika, inkluderande sätt.

Kontakta mig

Under samarbetet:

1

Förbereder och stöder jag förändringsprocessen

2

Inkluderar och motiverar jag ditt team och andra nyckelpersoner

3

Gör förändringen transparent och hanterbar

4

Jag stöder dig och fungerar som ditt bollplank under hela samarbetet

5

Efter avslutat samarbete har du en verktygsback med olika metoder och verktyg för att fortsätta leda förändringen

Utbildningar och workshops

Vill du lära dig mera om en verksamhetsmodell med människan i fokus, affärsdesign eller att leda förändring och samarbete?

Jag pratar, utbildar och faciliterar workshops på ämnen så som: 

– Affärsverksamhet med människan i fokus

– Affärsdesign

– Förändringsledarskap

– Utveckla samarbete

Målgruppen kan vara ett team, ett projekt eller till exempel en grupp med företagare, eller vem annan som helst som är intresserad av ämnet. Utbildningarna kan varieras beroende på behov, från några timmars introduktion till flera dagar långa och interaktiva utbildningshelheter. Utbildningarna går att ordna både på plats eller på distans.

Kontakta mig

Värde för dig efter avslutat samarbete

Ubd Mark White

En färdig lösning!

Genom att satsa på och målinriktat utveckla kund- och arbetstagar­upplevelsen har du möjlighet att stärka din konkurrens­kraft långsiktigt. Efter avslutat samarbete har du en färdig affärs­lösning, ett koncept eller en förändrings­process som stärker din konkurrens­kraft.

Ubd Mark White

En tydlig process!

Med hjälp av min expertis och kunskap leder jag processen steg för steg framåt och bidrar med kunskap, metoder och verktyg, ända från att identifiera affärsutmaningen till att leda förändringen och implementeringen.

Ubd Mark White

Ny kunskap!

Efter avslutat samarbete har du metoder och verktyg för att fortsatt utveckla affärsverksamheten med människan som utgångspunkt och att leda förändring.

Jag är här för att hjälpa dig att lyckas

Kontakta mig så diskuterar vi dina behov.

Jobba tillsammans med mig!